Köp- & leveransvillkor

foretaget-header

Nilssons Möbler i Lammhult AB
N. Fabriksgatan 2
SE – 363 44 Lammhult
Telefon: 0472 – 260041
E-mail: info@nilssonsilammhult.se
Organisationsnummer: 556062-1780
Bank: Handelsbanken, Bankgiro: 275-4836
Bankuppgifter vid betalning från utlandet:
SWIFT: HANDSESS, IBAN: SE67 6000 0000 0006 7829 8122

Nilssons Möbler i Lammhult AB är en etablerad möbelaffär och från början möbeltillverkare sedan 1924. Ni hittar oss i Möbelriket Lammhult, cirka 4 mil norr om Växjö, mitt i Småland. Här har vi vår fysiska möbelaffär på cirka 4000 m2 samt vårt lager som ligger i anslutning till butiken. Lammhult är ett mycket känt begrepp när det gäller möbler. Här finns flertalet möbelaffärer och möbeltillverkare!

Nilssons Möbler har idag kunder över hela Sverige och även utomlands. Många av våra kunder besöker oss i Lammhult andra handlar via vår Webshop/ telefon.

Leveransvillkor

Fraktkostnader inom Sverige:

  • Ordervärde över 8.000 kr — Fraktfritt!
    Ordervärde 5.001 – 8.000 kr — 495 kr
    Ordervärde 3.001 – 5.000 kr — 395 kr
    Ordervärde 1.501 – 3.000 kr — 295 kr
    Ordervärde upp till 1.500 kr — 195 kr

Leverans av möbler sker till tomtgräns/port i emballage, om inget annat avtalats. Mindre paket skickar vi med Posten för uthämtning.

Vill Ni ha extra service med guldkant?!
Nilssons erbjuder marknadens förmodligen bästa service när vi levererar med våra egna lastbilar. Givetvis till småländska priser:

  • Inbärning av möblerna i bostaden: 295 kr
  • Inbärning av möblerna i bostaden, inkl. uppackning + montering* samt bortforsling av emballage: 495 kr

Vi levererar normalt med egna lastbilar över hela södra Sverige ända upp till Stockholm/ Uppsala/ Västerås/ Karlstad. Detaljer kring detta går vi igenom när vi ringer upp Er efter lagd order. * Vi får ej montera upp ex. en vägghängd bokhylla eller taklampa.

  • Om ni köpt till service där möblerna skall bäras in i bostaden, är det viktigt att ni förbereder fri väg i bostaden samt att eventuellt skydda golvet. Tänk på att kontrollera så att möbeln går att bära in utan risk för skada på person eller egendom. Går inte detta så måste vi tyvärr leverera till dörren/porten. Som kund ansvarar man för att möbeln går in i bostaden rent måttmässigt.
  • På våra Outletmöbler/ Prissänkta skyltexemplar gäller alltid hämtpris oavsett ordervärde. Önskas hemleverans av en sådan vara kan vi lösa det om ni bor inom det område dit vi levererar med egna lastbilar. En sådan vara går ej att skicka med exempelvis DHL då vi inte har något originalemballage till varan. Kostnad för en sådan leverans tittar vi på när vi vet vart ni bor samt vilken vara det avser!
  • Leveransvillkoren enligt ovan gäller för fastlandet. Extra avgifter eller frakter kan eventuellt tillkomma till öar.
  • Möbler som inte levereras med våra egna lastbilar skickas med DHL. Mindre paket skickas med Posten. En mycket viktigt detalj är att ni avsynar godset noggrant innan kvittensen godkänns. Skador på emballage och möbler måste anmälas direkt vid leveransen!
  • Bor Ni utomlands? Kontakta oss för uppgifter om fraktkostnad.

Leveranstid

Leveranstiden varierar från olika leverantörer samt mellan olika produkter. Normal leveranstid brukar vara mellan 2-9 veckor. Beställer ni produkter med olika leveranstid så levereras allt på en gång om inget annat bestäms. Observera att leveranstiden vi anger vid köptillfället är ungefärlig. För att få en mer exakt leveranstid kontaktar ni leveransavdelningen när det börjar närma sig leverans.

Vi ringer alltid ett par dagar innan leveransen och bestämmer en tidpunkt för leverans. Leverans sker vardagar. Vi förbehåller oss rätten att åberopa Force Majeure i situationer detta är tillämpbart.

Betalningsvillkor

  •  Handpenning/ Faktura – Vi tar normalt ut en handpenning på 20% av totalbeloppet, som betalas vid köptillfället. Resterande belopp betalas via faktura i samband med leveransen. Handlar du via telefon/ webshop så mailar vi orderbekräftelse, respektive faktura och köpvillkor.
  • Kortbetalning – endast i butiken
  • Kontant betalning – fungerar i butiken samt när vi levererar med våra egna lastbilar.
  • Dela upp din betalning – räntefritt upp till 24 månader med Möbelkortet via Resurs Bank. Uppläggningsavgift + administrationsavgift tillkommer

mobelkortetAnsök själv om Möbelkortet. Beräkna din månadskostnad.

Sortiment

Sortimentet på hemsidan, kan skilja i utförande mot sortimentet i butiken. Vi reserverar oss för att en viss produkt som visas på hemsidan kan vara slutsåld i butiken, tillfälligt bortplockad eller utgått.  Färgåtergivningen av bildmaterial på hemsidan kan upplevas olika jämfört med verkligheten. Detta kan bero på typ av bildskärm och bildskärmsinställningar på datorn. Foto- och trycktekniska faktorer påverkar också hur bilder upplevs.

 Priser

Alla våra angivna priser inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten till prisändringar vid prishöjningar samt slutförsäljning. Vi reserverar oss för så kallade ”tryckfel” eller skrivfel av priser och produktinformation.

Ångerrätt vid distanshandel

Större delen av vårt sortiment är beställningsvaror, dvs. varor som normalt inte finns på vårt lager, utan beställs hem till varje kund från respektive tillverkare/ leverantör. Vissa varor tillverkas dessutom på beställning och kan ibland får en tydlig personlig prägel. Exempelvis ett specifikt tyg på en soffa. Observera att vi inte kan lämna någon ångerrätt på en levererad beställningsvara. Utan då gäller 14 dagars ångerrätt från att du mottog din orderbekräftelse. Samma sak gäller vid köp av våra Prissänkta Skyltexemplar.

Vid köp av lagervaror har du 14 dagars ångerrätt på en levererad vara. Ångerrätten gäller från det datum du mottog varan. Varan skall då vara oanvänd och oskadd. Varan måste returneras i sitt originalemballage. När du nyttjar ångerrätten står du som kund för returfrakten.

Fråga alltid våra säljare om något är oklart kring just den produkt du beställt – innan möblerna är levererade!

Avbeställning

Avbeställning kan ske mot ersättning av 10-100% av ordervärdet beroende på typ av vara och tidpunkt.

Reklamation

Enligt konsumentköplagen har man 3 års reklamationsrätt. Om fel i varan uppstår inom den perioden åtgärdas felet i första hand. Om varan inte går att reparera inom skälig tid får du en ny vara eller, om varan inte längre kan anskaffas, en likvärdig.

Reklamationsrätten gäller inte fel som uppkommit till följd av bristande skötsel, felaktigt handhavande eller normal förslitning. På vissa av våra produkter finns en garanti som sträcker sig över en ännu längre period.

Anmäl er reklamation genom att fylla i vårt Reklamationsformulär.

 Transportskada

En möbel som blivit transportskadad kan ha både dolda skador på godset som syns först vid uppackning samt synliga skador som syns direkt på emballaget. Det är därför mycket viktigt att du packar upp och synar möbeln direkt efter mottagandet. Finns det synliga skador på emballaget skall detta noteras direkt på transportörens fraktsedlar/ handscanner innan kvittens. Om kolliantalet ej stämmer så måste även detta noteras innan kvittens. Efter angiven tid lämnas varan utan avseende.

Om leveransen skett med DHL och skadan upptäcks först vid uppackning måste anmälan ske senast 4 dagar efter mottagandet. Anmäl till DHL på telefon 0771-345 345. Se till att ha dina fraktdokument tillgängliga vid skadeanmälan. Informera även Nilssons Möbler på telefon 0472-260041 samt fyll i vårt Reklamationsformulär.

Personuppgifter / Secretesspolicy

Vi tar ansvar för att alla personuppgifter du lämnar till oss endast används inom företagets datasystem och hanteras i enlighet med Svenska Personuppgiftslagen (PUL). Uppgifterna kommer användas i syfte att fullfölja våra åtaganden mot dig som kund samt att ge vår bästa möjliga service!